کد خبر : ۲۲۱۲۰۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ساعت ۱۷:۲۰

مدیر جهاد کشاورزی دزفول:
دامداران و کشاورزان دزفولی اسیر توسعه های شهری شده اند

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: روستائیان ما و به ویژه کشاورزان و دامداران بازیچه این توسعه های شهری و تبدیل روستا به شهر شده اند.

 دامداران و کشاورزان دزفولی اسیر توسعه های شهری شده اند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز0دز ان ان)، احمد زارعی ظهر امروز سه شنبه در سومین نشست شورای سلامت شهرستان دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: زمینی با همکاری شرکت شهید رجایی برای احداث مجتمع دامپروری در شهر امام اختصاص داده شد که این زمین از نظر محیط زیست و امور آب دارای اشکالاتی بود.

وی افزود: به منظور مکان یابی مجدد، جلساتی را در فرمانداری برگزار کردیم و شرکت شهید رجایی نیز دو نقطه زمین دیگر برای احداث این مجتمع پیشنهاد داد که طی آخرین رایزنی ها مقرر شده به زودی زمین مورد نظر تعیین و مجوز آن گرفته شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول، اعتراض زارعین و برخی مردم برای مخالفت با ساخت این مجتمع را تایید کرد و گفت: در گذشته یک مجتمع دامپروری در شهر صفی آباد احداث شد که چون موارد قانونی رعایت نمی شد و دام ها وارد زمین های کشاورزی مردم می شده و اقدام به به چرای غیرقانونی می کردند، همین امر باعث منفی شدن دید کشاورزان نسبت به احداث این مجتمع جدید شده است.

زارعی با بیان اینکه تاکنون وضعیت زمین مجتمع دامپروری شهر امام قطعیت نیافته است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه برنامه و مصوبه ای برای توسعه شهرک های دامپروری و ایجاد مجتمع های دامپروری جدید ندارد اما ما تمام مساعدت خود را از نظر تسهیلات، مباحث فنی و چگونگی روند احداث این مجتمع خواهیم کرد اما تخصیص اعتبار به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.

دامداران اسیر توسعه های شهری
وی با اشاره به اینکه اقتصاد ۹ شهر اقماری دزفول بر پایه کشاورزی و دامپروری است، عنوان کرد: دزفول یک منطقه ویژه از نظر کشاورزی و دامپروری در سطح کشور است بنابراین عاجزانه تقاضا داریم تبدیل روستاها به شهر بر اساس ظرفیت ها باشد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با تاکید بر اینکه در طراحی شهرها باید تمام جوانب سنجیده شود، یادآور شد: نمی شود که ابتدا روستا را به شهر تبدیل کنیم و تمام زمینه های کشاورزی و دامداری آن را در طرح توسعه نابود کنیم سپس به فکر ترمیم مجدد باشیم. متاسفانه روستائیان ما و به ویژه کشاورزان و دامداران بازیچه این توسعه های شهری و تبدیل روستا به شهر شده اند چرا که در این برنامه ریزی های شهری به هیچ عنوان به این مباحث توجه نشده است.

زارعی با بیان اینکه تمام شهرهای اقماری دزفول برای نگهداری دام های خود درخواست کمک کرده اند، افزود: تمام شهرداری ها ملزم به مساعدت در این زمانه هستند.

وی در پایان، هر گونه الگوبرداری از سایر شهرها و استان های کشور برای اجرا در دزفول را اشتباه دانست و اضافه کرد: شهرستان دزفول با وجود شبکه های مدرن آبیاری دز دارای ظرفیت های خاص و منحصربه فرد در بخش کشاورزی و دامداری است و نمی توان از سایر شهرها الگوبرداری کرده و در دزفول اجرا کرد.

برچسب ها: احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول توسعه های شهری دامداران کشاورزان